Sunday, May 30, 2010

Terima Kasih Cikgu

Syukur kita kepada Allah kerana Majlis Sambutan Hari Guru SKC 2010 anjuran PIBG telah berjaya diadakan dengan penuh kemeriahan di Palace of Golden Horses pada 22 Mei 2010. Ini merupakan buat Kali-2 telah diadakan di tempat yang sama.

Majlis telah dirasmikan oleh En Emir Abd Jalal, Pengarah Urusan Yayasan Pelajaran Titiwangsa dan beliau telah menyerahkan cek sumbangan sebanyak RM2,000 sebagai tanda menghargai pengorbanan guru-guru di SKC. Majlis telah dihadiri oleh lebih 40 orang guru dalam suasana yang sungguh meriah dan bersantai. PIBG mengucapkan ribuan terima kasih diatas sumbangan pihak individu dan korporat untuk menjayakan majlis yang amat bermakna ini. Tidak lupa kepada semua yang terlibat untuk menjayakan majlis yang penuh gilang gemilang ini terutama sekali Pn Salawati, Naib YDP dan rakan-rakan beliau.









PIBG berharap supaya semua guru kita di SKC dapat terus manabur bakti dan menyumbang jasa serta pengorbanan untuk mendidik anak bangsa sehingga mencapai kerjayaan yang cemerlang.

Guru oh Guru

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini Presiden sebuah negara
Jika hari ini Ulama yang mulia
Jika hari iniPeguam menang bicara
Jika hari ini Penulis terkemuka
Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis baca.

Nukilah SN Datuk Usman Awang...............

" Nantikan sesi ke-dua iaitu gambar-gambar kenangan sekitar Sambutan Hari Guru di Palaca of Golden Horses...................."

No comments: